Tuesday, September 02, 2008

אזהרה: סכנה מיידית באוטובוסים הציבוריים

יותר ויותר בעלי חברות האוטובוסים דורשים כי כל האנשים, הזכאים להנחות בדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית על סמך קבלת סיוע ממשלתי, יוציאו כרטיסי זיהוי ממוחשבים חדשים נושאי תמונתם. עובדי-החברות מצלמים את הזכאים. דהיינו, יש לחברות אלה העתקים של כל הצילומים של כל האזרחים שצילמו והם כולם אזרחים המקבלים תמיכות למיניהן מהמדינה.
כעת מאלצים גם את תלמידי בתי הספר להשיג כרטיסים כאלה כדי לקבל הנחה בדמי הנסיעה.
בכל פעם בה ייכנס אדם לאוטובוס, יועברו פרטיו האישיים, תמונתו והזמן המדויק בו עלה לאוטובוס – אל מסד נתונים ממוחשב.
לכאורה – מה רע?
הסכנה כפולה כשמדובר בחברת אוטובוסים בבעלות ערבים. אפילו אם הם עצמם הערביים הידידותיים ביותר בעולם – מסוכן מאד, מאד להרשות להם להחזיק מאגר נתונים כזה. ערבים אויבים ילחצו עליהם להעביר להם את מאגר המידע. מאגר נתונים זה חשוף לפורצים ול"האקרים" ואז כל אוצר המידע אודות נסיעותינו: מי, מתי, לאן; כל התמונות של הילדים המוסעים, שעות העומס ונוכחות מבוגרים; כל תיאורי קווי הנסיעה וכו' וכו' – יהיו בידיים מאד בלתי אחראיות.
אני מאמינה כי כל זה נעשה בגיבוי ממשלתי במדינה כולה. כרגיל, אנחנו מרגישים חובה להעתיק מ"ידידינו" האמריקנים כל דבר, ביחוד אם הוא מזיק. ברור כי לשרי הממשלה, שכבר שכחו מזמן איך נראה תוכו של אוטובוס, לא יהיו נקיפות מצפון אם המידע הנ"ל יאפשר פיגועים נקודתיים, דהיינו: אם יעיפו אוטובוס שלם באוויר כי נמצא בו מישהו שהגיע זמן חיסולו. הם מביאים על כלל נוסעי האוטובוסים סכנה גדולה מכל מה שידענו. כך מזמינים אסון.

אנא – אל תוציאו כרטיסים אלה! מחיר חייכם גדול לאין ערוך מאותה הנחה.

אני עומדת לפנות אל גורמים שונים בממשלה בעניין זה ולהפיץ הזהרות לפורומים של ישראלים ויהודים בחו"ל בכל האינטרנט. כמו כן התקשרתי אל חברות שונות של נהגי מוניות בעירי וביקשתי מהם להפעיל יותר מוניות שירות.

נא להפיץ אזהרה זאת בין כולם.


דורין אלן בל-דותן, צפת

  And the Peace Goes On with God's Blessings